Moje doświadczenie / My ceramic experience

Część projektowa pracy magisterskiej / Biblioteka materiałów – system ekspozycyjny dedykowany wydziałom projektowym dla uczelni artystycznych. Katedra ceramiki / Karolina Bednorz / Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu / 2015

Zastanawiałam się dziś nad tym w jaki sposób zadania, które wykonałam w ciągu tych 4 lat dały mi wiedzę o możliwościch ceramiki.

Made from coils (precolumbian method) / Wykonana metodą wałeczkową (prekolumbijska)
Different methods of casting and deforming / Różne metody odlewania oraz przekształceń

1 rok: Projektowanie obiektu na kartce. Wykonanie modelu metodą szablonową (obrotową), przygotowanie formy gipsowej oraz różne metody odciskania/odlewania (np. kamionka, masy barwione) z formy, prekształcenie odlewów, retuszowanie odlewów. Tworzenie dużej formy metodą wałeczkową (prekolumbijską?) z gliny szamotowej. Ręczne wałkowanie płatów. Szkliwienie przez polewanie oraz przez natrysk. Wypał w piecu elektrycznym oraz metodą raku. Przygotowanie prezentacji o projektach.4 tiles projects - kafle

2 rok: Przygotowanie gliny do pracy. Wałkowanie na prasie płatów gliny, lepienie z płatów, odciskanie przez prasę (tekturowych, piankowych) szablonów we glinie. Szkliwienie przez szablon. Obsługa ekstrudera. Proste formy geometryczne na kole garncarskim i ich przekształcanie (zaginanie, sklejanie, rozcinanie). Szkliwo redukcyjne. Ręczna oraz przy pomocy toczka modelarskiego obróbka gipsu, wykonanie formy gipsowej z modelu gipsowego. Odlewanie porcelany. Wypał w piecu na drewno. Wykorzystanie szablonów przez odciskanie oraz przy szkliwieniu

Multiplied on pottery wheel  and altered, with reduction glaze / Zmultiplikowane na kole garncarkim oraz przekształcone z szkliwem redukcyjnym
Multiplied on pottery wheel and altered, with reduction glaze / Zmultiplikowane na kole garncarkim oraz przekształcone z szkliwem redukcyjnym

Technical drawing for plaster model - rysunek techniczny pod gipsowy model

+ projekt z Kristoff Fine Porcelain: projektowanie zastawu dla fabryki porcelany.

Wyjazd na Erasmus Praktykę  w Manufakturze garncarskiej w Essen, Niemcy: Toczenie jednakowych “seryjnych” naczyń (kubek, miska, pokrywka), wyciąganie uszek. Przygotowanie ręcznie płatów z bryły. Obsługa mieszadła do gliny oraz maszyny do odpowietrzania.Wypał gazowy.

3 rok: Mapping na obiekty ceramiczne.

Wyjazd Erasmus Szkoła do ISIA Faenza – projektowanie nad wykonanie; Praktyka u Mirty Morigi – majolika  czyli technika malowania na surowym szkliwie. Mapping on ceramic

Painting not fired glaze / malowanie na niewypalonej warstwie szkliwia
Majolic: Painting not fired glaze / malowanie na niewypalonej warstwie szkliwia
Sargadelos
Sargadelos

 

 

 

 

Seminarium w fabryce porcelany w Hiszpani Sargadelos: toczenie form z porcelany (przekształcanie z zamkniętym powietrzem w formie), malowanie pigmentami przez szablon.

4 rok: Toczenie dużych form, sklejanie form z części. Przygotowanie białej angoby. Opracowanie systemu malowania na surowym szkliwie (“moja majolika”).

Painting on notfired glaze - my majolica
Painting on notfired glaze – my majolica

Przygotowanie kalek na ceramikę. Przygotowanie autorskiego szkliwa.

Art Food: odlewanie z form w fabryce porcelany w Ćmielowie, przygotowanie wystawy, Gmunden+Argilla Faenza: sprzedaż

5 rok: próbki szkliw z receptur z książki,


This year I will work at my Master’s design project, which topic is “Material Library – exposition system dedicated to design faculties in artistic colleges“. I would like to design the best system possible for the students’ needs in their school projects and further work. As a student of the Ceramic Department, my main interest is presenting the possibilities of ceramic.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s